Sraz u Brna 11.8.2007

V počátcích plánování vypadalo vše perfektně, dokonce se postupem času přihlásilo mnoho lidí, kteří plánovali navštívit sraz. Bohužel poslední dny před srazem kdy již meteorologové věděli jaké počasí nás bude čekat, začaly chodit emaily o tom, že se někdo nedostaví. Tak trochu jsem s tím počítal, že počasí bude mít rozhodující slovo, ale říkal jsem si je to sraz a nejde tu přeci o hromadné focení u trati. Bohužel toto se mi nepodařilo vysvětlit všem, někdo musí mít sluníčko za každou cenu. A někdo se z pochopitelných důvodů omluvil z důvodu pracovních, zdravotních či rodinných důvodů.

V první řadě, než se rozepíšeme o srazu bych chtěl poděkovat Petru Martinkovi a jeho drahé polovičce Zorce, kteří mi v celém průběhu pomáhali sraz tak nějak organizovat, a hlavně jim musíme všichni poděkovat, že pro nás udělali malinký a skromný nákup v podobě občerstvení, které si každý nadiktoval podle svého přání. Za toto si Petr se Zorkou vysloužili jedničku s kašpárkem... :-)

Samotný sraz

Na ráno nařízený budík v 3:30 mě dokázal bez větších problémů probudit a po ranní očistě jsem vyrazil na vlak. Ten mi jel v 4:26 z hlavního nádraží do Železného Brodu, kde jsem přistoupil do prvního rychlíku směr Pardubice. V posledním voze již čekal Pavel Vlček, který jel z Turnova. V Jaroměři se k našemu rychlíku připojil spěšný vlak 1781, který přivezla Věrka 854.205 z Trutnova a v Hradci Králové se tento vlak odpojoval a z něj k nám do vlaku přestoupil Michal Pulzer, který dojel ze Rtyně v Podkrkonoší. V Pardubicích jsme si všimli rychlíku Chrudimka v čele s Vlaďkou 854.206, a hned poté jsme vyhledali náš rychlík směr Brno, který již na nás čekal. Našli jsme jediné volné kupé v zadním voze. To jsme museli za pomocí ubrousků uklidit, aby bylo vůbec použitelné. Vlak se dal v čele s lokomotivou ř. 362 do pohybu a za pár minut zastavil v Chocni, kde přistoupil Jan Kužílek, více známý jako Jakuza, a Jakub Sychra s bratrem Honzou.
Po příjezdu do Brna na hlavák jsme dokoupili zásoby jídla a vyrazili k nástupišti, odkud odjížděl osobní vlak 4808 do Jihlavy. U soupravy 954.003 a vozu 054.2 již stálo několik dalších lidiček a to Jakub Šmarda, Mirek Hloušek, Martin Grill, Tomáš Kubovec, David Švestka a Lukáš Zedníček. K nástupišti nás také přišel pozdravit Martin Zubík, který se bohužel nemohl zúčastnit celého dne, a tak s námi přišel prohodit pár slovíček na peron. Po rychlém seznámení a přistavením Terezky 854.203 jako hnacího vozidla soupravy 854+954+054 do Jihlavy jsme nastoupili. až na někoho, do motorového vozu s tím, že vystoupíme v zastávce Troubsko. V Terezce bylo doslova narváno a nebylo si kde sednout. Naštěstí vydržet stát jednu stanici nebyl žádný problém a tak se po pár minutách již vystupovalo v Troubsku, kde na nás již čekal Petr se Zorkou a jejich dodávkou. Po odjezdu vlaku z Troubska dále do Jihlavy jsme zjistili, že nás je daleko méně než nás nastoupilo v Brně do vlaku. Po zkontrolování, kdo nám vlastně schází, jsme zjistili, že si Martin Grill s Tomášem Kubovcem chtěli vyzkoušet jízdu v řídicím voze uprostřed soupravy a odjeli až do Střelic, kde vystoupili překvapeni, že nikdo jiný už z vlaku nevystupoval.

Po kraťoučké dohodě v Troubsku jsme všichni doslova naskákali k Petrovi a Zorce do dodávky a vezli se necelý kilometr směrem na Střelice k prvnímu místu, kde se plánovalo malé pofoceníčko. Po doražení na místo se ze zadní části dodávky ozývalo již syčení od otvírání lahváčů, kterých tam byl velký dostatek v několik různých značkách, podle toho co kdo si objednal. Následovalo prohlížení fotografií, které s sebou dovezl jako jediný Jakuza. A následně spojení s dvojicí cestovatelů, kteří testovali komfort řídicího vozu do Střelic, pro něž dojel Petr autem a přivezl je nazpět k nám. Netrvalo dlouho a řeči a vláčkách již zněly v několika skupinkách, které se utvořily během chvilky na stráni u tratě. Chvilku po deváté přijel do Troubska i Petr Fajgl. Zorka vyřešila stáním rozkládací šoto židličkou, kterou ji Petr donesl z dodávky. Ostatní sedli na zadek do pole a pokračovali dál v debatě. Na řadu přišla i věc proč nebyli schopni ČD zajistit do Lužné na sraz motoráků historickou soupravu "VINDOBONA". A co jim v tom vlastně bránilo. Chvilku po poledni na místo dorazila i Julča Holcová, která také přislíbila svoji účast na srazu.

1.foto - první otvírání lahváčů a zkoumání místa.
2.foto - příjezd cestovatelů ze Střelic.
3.foto - debata o železnici v plném proudu.

1.foto - opět naši cestovatelé, již v zapojené debatě.
2.foto - Petr a Zorka.
3.foto - jak jinak než opětovná debata.

1.-4.foto - Prohlížení fotografií od Jakuzy.

A jelikož odpadla starost ohledně násvitu, fotilo se vše co jelo po kolejích v jakémkoliv směru. Ale i tak ještě předtím přišla na řadu mírná a kosmetická úprava fotomísta.

1. a 2.foto - Pavel a Jakub při úpravě terénu.

1.-6.foto - V nasazení boje fotograf vs. vlak.

Po odfocení několika vlaků měl následovat přesun na známý fotoflek do Omic. Ale následoval ještě jiný program a to hledání Jakuzy, který ještě s Jakubem Sychrou odešel prozkoumat zdejší terén, po několika ujetých kilometrech Střelicemi a nahánění Jakuzy telefonem jsme hledání vzdali a vzkázali ať přijdou za námi do Omic (cca 3kilometry).

foto - Čekáme na autobus? Né... čekáme na Jakuzu.

Cestou do Omic, nás Petr ještě zavezl na známé místo ve Střelicích, dělení tratě 240 Brno - Jihlava a 244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou. Tam následovalo 5ti minutkové zastavení a shlédnutí místa.

1.foto - Zorka s Petrem se kochají pohledem nad neználky nad známým fotomístem.
2.foto - Martin důležitě prozkoumává oblast a lituje, že zde nejezdí motoráčky řady 810.

Opět všichni vesele naskákali do dodávky, to ještě bez Jakuba a Jakuzy, kteří byli neznámo kde. A pokračovalo se do Omic, ke strážnímu domečku. Po příjezdu na místo začala sháňka po ohništi a po dřevě, poté ještě přišla sháňka po klackách na opékání a jako správní šotouši nebyla nouze o nástroje, které nám tyto pomůcky pomohli rychle sehnat, pilky a mačety na sebe nenechaly čekat a řezaly a štípaly dřevo jak jen to šlo. To už ale po kolejích a prý během na místo dorazili Jakuza s Jakubem. Po rozdělání ohně se každý chopil klacku na opékání a špekáčku, které ve své židličce nařezávala Zorka jako malinkatým dětem. Všichni se tak pustili do opékání. A jak to tak bývá k špekáčkům nechyběl chleba, kečup ani kremžská a plnotučná hořčice, každému podle jeho gusta.

1.foto - Toto ani nepotřebuje komentář.
2.foto - Petr zakládá požár.

Opékání
1.foto - Mirek Hloušek s Martinem Grillem.
2.foto - Julča, Pavel Vlček a Jakub Šmarda.
3.foto - David Švestka a Honza Sychra.

Opékání
1.foto - kdo se k ohni vešel tak opékal.
2.foto - klídek u táboráčku.
3.foto - papírové tácky, hořčice dvou druhů, kečup a chléb si vyzvedněte u okénka.
4.foto - i na Zorku se dostalo, zbyl už jen chléb.

Ani toto komentář nepotřebuje.

Po jídle, když už byl každý spokojený, se přistoupilo opět k mírným úpravám terénu, ke kterým opět jako první přispěl učitel fyziky Pavel Vlček s mačetou v ruce. Jakuza si na místo donesl zapůjčené štafle od Petra a po doplnění tekutin nejčastěji Bažanta Zlatého Slovenského, se každý rozmístil kolem tratě jak mu přišlo nejlepší, někdo tak, aby dostal do záběru co nejvíce lidí i s vlakem, viď Martine? A někdo, aby pořídil vhodně komponovaný snímek. Ale to by nebylo, aby se něco nestalo. A to když jsem slyšel smích z fleku, co se asi tak mohlo stát, no jo, došla energie. A na to se ptám a komu? No Jakuza je bez šťávy, ještě jsme vyzkoušeli dát náhradní baterii z Nikona do Pentaxu a bohužel nic. A tak si spokojeně otevřel dalšího bažanta.

1.foto - učitel fyziky při úpravě terénu.
2.foto - Jakuza a štaflička.
3.foto - spokojený Martin čeká na příjezd brejláka.

1.foto - obyvatelé štafliček Jakuza s Pavlem.
2.foto - po-té i Zorka.
3. a 4.foto - A skvadra lidí čekající na vlak.

1.foto - Takové rojení lidí u tratě asi babička s bývalého strážního domku dlouho neviděla a musela se přesvědčit na vlastní oči.
2.foto - Štafličky jsem si později vyzkoušel také a zamnou se ještě schovává Zorka.
2.foto - A nebylo by to to pravé ořechové kdyby se Jakuza nepokusil vyšplhat na strom, zde mu to, ale nevyšlo.

A jak to pak vypadalo, když kolem nás projížděly vlaky? No pohleďte sami.

Po vyfocení několika vlaků následoval přesun do Vysokých Popovic, ale ještě předtím uklizení místa a uhašení požáru o který se postaral Petr. Pak se stalo osudné ukázat Jakuzovi jak se dají otevřít dveře ze vnitř vozu, když při přesunu dodávkou za jízdy otevřel dveře a nemohl je zavřít. Ale nakonec se mu vše podařilo a všichni jsme v celku dojeli do Vysokých Popovic před zastávku do oblouku, kde jsme měli v plánu vyfotit rychlík jedoucí z Brna a osobní vlak do Brna. Každý se rozmístil podle svého uvážení, někdo na kopeček, někdo pod něj a někdo na cestu, která vedla kolem.

Pohled do nákladového prostoru, který je při přesunu obydlem šotouši.

1.-4 foto - Skupinka na kopečku.

1. a 2.foto - Jakuza bez energie, ale s bažantem.
3.foto - Julča a Jakuza při konzultaci fotek?

1.foto - Při focení brejlovce.
2.foto - Další čekání na hydru.
3.foto - Hydra s řídicím vozem v zadu.

Kraťoučký přesun byl za zastávku Vysoké Popovice směrem na Rapotice, Tam nás již opouštěla první dvojice Jakuza s Julčou, kteří se vraceli domů o vlak dříve než my ostatní. Na známém fotomístě se nám podařilo vyfotit první nasvícenou fotku osobního vlaku 4816 v čele s 850.030, ještě před osobáčkem jel zpožděný rychlík od Jihlavy v čele s 754.041, a než se vlaky vykřižují v Zastávce, měli jsme dost času pokecat o tom, co nás čeká v následujícím drážním roce.

1.foto - Mirek přicházející na flek a za ním Jakub zkoumající sněžné zábrany.
2.foto - osamocená Zorka v poli... (stejně nakonec zavítala do naší společnosti).
3.foto - zpožděný rychlík.
4.foto - skupinka očekává osobáček.

1.foto - netrpělivě vyčkávající šotouši příjezd osobáčku.
2. a 3. foto - Zorka přeci jen přešla na naší stranu (stranu kolejí) a přerostla i některé z nás.
4.foto - osobáček 4816 s krokodýlkem do Jihlavy.

Po průjezdu jediného nasvíceného vláčku jsme se vrátili k dodávce kde na nás čekal Petr. Proběhlo velké účetnictví a zjistil se zůstatek na pohyblivém skladu, který činil několik lahváčů, kupodivu maso se snědlo všechno. A po malém nákupu, který byl možný ze zůstatku na skladě, jsme nasedli do dodávky a odjeli k zastávce Vysoké Popovice, kde jsme počkali na osobní vlak jedoucí do Náměšťě nad Oslavou, v jehož čele jel Alois 954.002. Tento vlak se v další stanici křižoval s naším, kterým jsme odjížděli do Brna. Než vlak přijel, proběhlo rozloučení s Petrem, Zorkou a Martinem, který zůstával o něco déle, protože jeho vlak jel o něco později než náš. A tak jsem se s bandou 11ti lidí nasoukal do osobního vlaku klasické soupravy v čele s brejlákem.

1.foto - Poslední výstup z dodávky.
2.foto - Martin vyhlíží ze sloupu příjezd řídicího vozu s hydrou, že by se chtěl opět projet?

1.a 2. foto - na řidičák se sesypala jen malá skupinka.
3.foto - kdepak zbytek fotil z jiného postu, Alois fotce neujel.

Po cestě do Brna nás opustil Petr Fajgl, který měl zajištěné ubytování v hotelu na druhý den v Zastávce. My jsme pokračovali až do Brna, kde jsme po vystoupení s Pavlem Vlčkem došli do kasy pro zakoupení příplatku na EC vlak, paní na nás koukal všelijak divně, jako by to slyšela poprvé. Pak jsme se vrátili zpět na peron, abychom se rozloučili s Mirkem, který odjížděl domů tramvají, dále s Jakubem Šmardou, který taky končil v Brně. Zdar nám řekl i David Švestka, který šel na autobus směr Praha, a nakonec Lukáš Zedníček, kterému jel jiný vlak. Já jsem nasedl společně s Michalem Pulzerem, Tomášem Kubovcem, Pavlem Vlčkem, Honzou a Kubou Sychrovými do vlaku směr Česká Třebová. Cestou se probírala známá galerie ZelPage (vše v dobrém). Až do České Třebové pohodička, tam se s námi loučili bratři Sychrovi, kteří pokračovali do Chocně osobním vlakem. My jsme v Třebové čekali na EC FATRA, která si vezla deset minutek zpoždění, ale to už nikomu nevadilo, nastoupili jsme do vozu Bpee a pustili se do řeči ohledně kvality prvního koridoru a kvality vozů, hlavně porovnání nasazení vozů druhé třídy na některých vlacích. To už jsme ale brzdili do Pardubic, kde nás čekal přestup na rychlík směr Liberec. Tomáš Kubovec pokračoval dále FATROU až do Prahy. My jsme zkušeně přeběhli koleje a nastoupili do zadního vozu 043 a jeho zadního oddílu, kde nikdo nebyl. Rychlík se dal po chvilce čekání do pohybu a cesta do Jaroměře nám utekla rychle, tam se s námi rozloučil Michal Pulzer, který tam přestupoval na osobáček směr Trutnov. A já už s Pavlem Vlčkem pokračoval směr Železný Brod a Turnov, v Brodě mě čekal poslední přestup do osobáčku směr Tanvald. Domů jsem dorazil krátce po půlnoci.

Doufám, že se Vám účastníkům sraz líbil a byli jste i za přízně oblačného počasí se srazem spokojeni. A vy kteří jste nedorazili, budeme se na Vás těšit třeba na nějakém dalším srazu.

Závěrem uvádím i názory účastníků

Martin Grill
Skvěle zorganizované, pěkné fleky, sešla se skvělá parta, párečky z hajpru chutnaly...a je jen chyba Sluníčka, že nebylo s námi ;-) "Snad příště opět někdo pozve i Paola, vypadá to že se v Hydrách trochu vyzná."

Jakub a Honza Sychrovi
Bylo to fajn setkání jednoho živočišného druhu a i přes nepřízeň počasí to nemělo chybu. Rádi jsme poznali spoustu lidi, které jsme doposavaď registrovali pouze jako nicky na internetu... Jen více takových srazů a příště objednej lepší počasí:-)

Mirek Hloušek
Byla to výborná akce,kde jsem měl možnost poznat bezvadné lidi,které jsem předtím znal jen podle přezdívky nebo jména na ŽelPage.Doufám, že se na příštím srazu zdržíme až do druhého dne. Díky všem, rád jsem Vás poznal.

Michal Pulzer
Takovéto hromadné akce jsem se zúčastnil poprvé a musím říct, že jsem byl mile překvapen. Všem, kteří se na organizaci srazu jakkoliv podíleli bych chtěl ještě jednou poděkovat. Jen je škoda, že Svatý Petr nebyl ten den ve své kůži.

Petr Fajgl
Sraz byl super, ikdyž počasí nestálo. A už se těším na další setkání.

Jan Kužílek
Akce výborná, Bažanti ještě lepší a klobásy jakby smet. Jen to počasí trochu nepřálo. Další kladným bodem akce byl odchod baterie do věčných lovišť. No bylo ji tam dobře a mě s pívkem ještě líp. Takže děkuji všem organizátorům a to hlavně provianťákům z Brna: Zorce a Petru Martinkovi.

Tomáš Kubovec
Sraz byl fajn, hlavně poděkování Firefigfterovi a Šlechtičně za to, jak se o nás starali. Nezapomenutelné byly též přesuny v nákladovém prostoru Hasičovy dodávky, fakt jsem si připadal, jak ukrajinský dělník, jedoucí na "fušku". A poznatek všeobecně známý: Jakuza je živel.

Petr a Zorka Martinkovi
Bylo to moc příjemné setkání a jsme rádi, že jsme měli možnost osobně poznat mnoho nových lidí. Byla sranda, bylo jídlo, bylo pití, co víc si přát? Možná jen sluníčko, ale to až tak podstatné nebylo, hlavní byla dobrá nálada. Budeme se těšit na další sraz.

David Švestka
Pěkná a pohodová akce, a přestože počasí nevyšlo nejlíp, mám z ní jen ty nejlepší dojmy... I další rok bych se rád zúčastnil :-)

Lukáš Zedníček
Přestože nám nebylo počasí příliš nakloněno a až na protrhání oblohy při závěru srazu, převládalo převážně oblačné počasí, avšak ani to nemohlo nic změnit na tom, že setkání mělo vše co má pořádný sraz mít - nechyběl humor, vzájemné rady či diskuze o fotkách či o životě. Sraz považuji za velice vydařený a již teď se těším na další.

Pavel Vlček
Skvělý sraz. Skvělí lidé. Skvělé buřty a pivo. A fotky? A není to jedno? Já jsem si sraz báječně užíval!

Julča Holcová
Bylo to úplně super, lidé milí, hodní a přívětiví. Škoda, že nebylo také pěkné počasí to jediné dělalo vrásky pro focení, budu ráda když budu moci přijet na další sraz, protože to bylo fakt super.

S pozdravem ze srazu 2007

z leva horní řada: Martin Grill, Honza Sychra, Jakub Sychra, Mirek Hloušek, Michal Pulzer, Petr Fajgl, Jakub Šmarda, Jan Kužílek, Tomáš Kubovec, Petr Martinek, David Švestka, Lukáš Zedníček, Pavel Vlček a Pavel Šturm
z leva dolne: Julča Holcová, Zorka Martinková

Poděkování : Petr a Zorka Martinkovi
Autoři fotografií : Martin Grill, Mirek Hloušek, Pavel Šturm, Tomáš Kubovec, Jakuza
Autor textu : Pavel Šturm

Veškeré dotazy a poznámky na k článku směřujte do Návštěvní knihy